نوشته شده توسط : ایمان

سلام دوستان می خوام امروز داستانی تعریف کنم که شاید برای بعضی ها خیلی دردناک باشه ولی اعصابم از ظهر نزدیکای ساعت 12 خورده اونم به خاطر یک جوان بیکار که خودشو رو دار زده بود حالا چطور من فهمدیم ؟ما داشتیم می رفتیم به دیدن عموم که مجبور بودیم از کوچه ی قدمی که قبلا در اون زندگی می کردیم  بگذریم و در همین راه دیدم ماشین پلیس وانبولانس در محل بودن کنجکاو شدیم برای کی اتفاق افتاده فهمیدم  یک از دوستان داداش بزرگم بوده کلی اعصابم خورد شد اخه می مونم برای چه یک کسی باید تا این حد پیش بره که از بقیه زندگیش سیر بشه البته چند نفر حاظر بودن در محل فحش می دادنش به خاطر کارش اما قران می گه حتی اگر فرد زنا کرده باشه کسی حق نداره به اون توهین کنه خوب خود کشی یک گناه نا بخشودنی در اسلام محصوب میشه و فکر می کنم تو ادیان دیگم به همین صورت باشه خدا کنه هیچ ادمی این نو دارم واقعیت می گم از ته ته دل خود کشی نکنه انشاالله زندگی شما  شاد شاد باشه و هیچ مشکلی شما رو تصلیم نکنه تصلیم زندگی نشیم به امید خدا ببخشید سال نو رو تبریک نگفتم انشاالله سال خوب با اخلاقی خوب با صبر بالا و اعصابی ارام و جیب پر پول و با سخاوتی داشته باشید یاحق.



:: برچسب‌ها: "خود کشی , حمام پیر حصار , قزوین , خودکشی جوانی در قزوین , دار زدن , حادثه ی خودکشی یک جوان در حمام پیر حصار قزوین" ,
:: بازدید از این مطلب : 986
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 2 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایمان

دوستان عزیز کلیپی از ضرب و شتم یک معلم روانی است که می تونید این رو اینجا تماشا کنید.



:: برچسب‌ها: "کلیپی از کتک زدن یک دانش اموز , کلیپ دانش اموز , کتک زدن دانش اموز , کتک کاری" ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایمان
مدتی است که از انتشار یک کلیپ از بدرفتاری مادری با فرزندش می گذرد اما این کلیپ جنجال زیادی به پا کرده است.
در این کلیپ مادری درحال کتک زدن کودک 10 ماهه اش می باشد که در کشور مالزی اتفاق افتاده است.
 

شاید در ایران هم اینجور افراد هم باشند ولی به علت بسته بودن اجتماع کمتر صداش در میاد.
 







 

پلیس مالزی دست بکار شده و توانست این مادر سنگدل را دستگیر کند. این مادر در زمان وقوع این حادثه 18سال سن داشته و دختر 10 ماهه اش را در مقابل یکی از دوستان کتک میزده که دوستش از این ماجرا فیلم برداری کرده و در اختیار پلیس قرار می دهد.
پس از دستگیری این مادر، کودک وی به بستگانش سپرده شده و خودش به 18 ماه زندان محکوم شده است.
 



:: برچسب‌ها: "کتک زدن کودک , کودک 10 ماه , مالزی , کتک خوردن , کتک زدن , ضرب و شتم دختر 10 ماه , مادر بی رحم , انسان حیوان نما , معصومیت" ,
:: بازدید از این مطلب : 1377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایمان

سرکلانتر چهارم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از اقدام جنون آمیز فردی در مجروح کردن 12 نفر از شهروندان در محدوده خیابان شهید مدنی خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ عزت الله عزتی گفت: امروز ساعت 11 و 36 فردی که بنا به اظهارات مردم، مصرف کننده مواد مخدر (از نوع شیشه) بوده است با در دست داشتن یک قبضه نیمچه قمه در کمتر از 5 دقیقه و به فاصله 700 متر به طرز جنون آمیزی 12 نفر از شهروندان شامل 4 نفر زن و 8 نفر مرد را مجروح و بلافاصله متواری می گردد که متاسفانه یک نفر از مجروحین فوت شده است.


وی در ادامه افزود: به دنبال تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110، مامورین ظرف مدت 5 دقیقه در محل حاضر و ضمن هماهنگی با اورژانس جهت انتقال مجروحین به بیمارستان امام حسین(ع) اقدام ضربتی خود را برای دستگیری این ضارب آغاز نمودند.


این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: فرد ضارب شناسایی شده و تلاش ها جهت دستگیری وی ادامه دارد. ضمن اینکه در تحقیقات به عمل آمده توسط پلیس انگیزه فرد ضارب مشخص نگردیده است که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

یک شاهد عینی اعلام کرد: در حادثه حمله یک فرد شرور به عابران در خیابان شهید مدنی وی قصد داشت به زور وارد یک مدرسه دخترانه شود که مسئولان مدرسه اجازه ندادند.متاسفانه در این حادثه یکی از مجروحان جان خود را از دست داد و متهم نیز پس از ارتکاب جرم از محل متواری شد.

پس از وقوع این حادثه با دستور بازپرس ویژه قتل و تلاش ماموران نیروی انتظامی، متهم ساعاتی پیش با صدور نیابت قضایی در شهرستان قم دستگیر و بازداشت شد.

تحقیقات از نامبرده آغاز شده و به دستور دادستان تهران مقرر شده است پرونده در اسرع وقت با تکمیل تحقیقات جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شود.

 


به گزارش مهر، یک شاهد عینی حادثه امروز در خیابان شهید مدنی اظهار داشت: آنچه که من دیدم یک جوان حدودا 22 ساله بود که بر ترک موتورسواری در خیابان جولان می داد و قصد داشت به زور وارد یک مدرسه دخترانه شود که مسئولان مدرسه اجازه ندادند.

وی افزود: این فرد شرور یکی از اولیای مدرسه گلستان را زخمی و پسر بچه 9 ساله ای را هم با چاقو زد و مادر این پسر بچه هم از پشت مورد ضربات چاقوی این فرد قرار گرفت.

بعد هم در وحیدیه یک فروشنده را با ضربات چاقو مورد ضرب و شتم قرار داد. آنچه از تعداد زخمی ها مشخص است 16 نفر زخمی شدند.دستگیری ضارب شهروندان در خیابان مدنی

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران: متهم که حسین نام دارد و 23 ساله و بیکار است، در خیابان شهید مدنی تهران در اقدامی جنون آمیز 12 شهروند تهران را با استفاده از چاقو مورد حمله قرار داده و آنها را مجروح کرده بود.


 
[تصویر: 22832057132481628927.jpg]

[تصویر: 79375039270056361294.jpg]

[تصویر: 18487176502200669173.jpg]



:: برچسب‌ها: "حمله ی جنون امیز یک فرد به 16 نفر , سلاخی مردم در خیابان , ضرب و شتم , کتک زدن , معتاد شیشه , زدن مردم با چاقو , 16 نفر" ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایمان

 

اعتیاد و سوء‌ مصرف مواد مخدر ماجرای تازه‌ای نیست، مصرف مواد مخدر به سال‌های بسیار دور می‌رسد، زمانی که افلاطون و ارسطو از آن به عنوان داروی بی‌حس کننده یا بیهوشی برای افرادی استفاده می‌کردند که مورد عمل جراحی قرار می‌گرفتند.

گرچه شرق خاستگاه موادمخدر به شمار می‌آید، اما چند سالی است که مواد محرک از غرب عالم سر برآورده‌اند و بشر و به ویژه نسل جوان را مورد هدف قرار داده‌اند.

این روزها خبرهای بسیار زیادی از وقایع ناگوار ناشی از مصرف ماده مخدر صنعتی از جمله قتل‌های خشن توسط افراد شیشه‌ای در رسانه‌ها منتشر می‌شود که هشداری جدی نسبت به سوء‌ مصرف این مواد است.

اخبار مربوط به قتل‌های فجیع و دلخراش توسط افراد شیشه‌ای مدت‌هاست که سرویس‌های حوادث بسیاری از رسانه‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

ماجرای 2 قتل شیشه‌ای در کرمان

استان کرمان طی سال‌های اخیر شاهد چنین قتل‌های فجیعی بوده است، کرمانی‌ها به خاطر دارند که چندی قبل یک پدر بزرگ و همسرش توسط نوه‌ای که به شیشه معتاد بود به طرز دلخراشی به قتل رسیدند.

رئیس پلیس آگاهی کرمان در مورد جزئیات پرونده این قتل که در خیابان آلاشت کرمان روی داد، گفت: زن و شوهری که در جریان این پرونده به قتل رسیدند، خانواده متدینی بودند و نوه این خانواده که از حدود چهار سال قبل مبتلا به اعتیاد از نوع شیشه شده و برای تأمین هزینه مواد مخدر از پدربزرگش کمک می‌گرفته است.

هوشنگ پوررضاقلی با بیان اینکه این پیرمرد پس از فوت همسرش با زن دیگری ازدواج کرده بود، افزود: نوه این خانواده با چاقو به پدربزرگ و همسرش حمله می‌کند و آنها را با وارد کردن ضربات بی‌شمار چاقو به قتل می‌رساند.

وی تصریح کرد: بی‌اختیاری و زوال عقل پس از مصرف شیشه، قتل‌های فجیعی را در جامعه به وجود می‌آورد و این ماده مخدر جوانان ما را در معرض خطر قرار داده است.

این فرمانده انتظامی اذعان داشت: با مصرف شیشه قدرت کاذبی در سلاخی کردن هم‌نوع به افراد دست می‌دهد و با پایان تأثیر شیشه با پشیمانی غیر قابل تصوری مواجه هستیم.

همچنین قتل زوج جوان و دختر سه ساله آنها در شهرک صنعتی کرمان یک قتل شیشه‌ای دیگر بود، این خانواده به واسطه فعالیت وسیع در امر تهیه و توزیع مواد روان‌گردان از نوع شیشه و مرکز قرار دادن منزل مسکونی خود به عنوان مقر توزیع، فروش و استعمال مواد افیونی و تردد افراد مختلف و ناشناس به منزل خود، قربانی روابط ناسالم و رفتارهای مجرمانه شدند.

پوررضاقلی در مورد این قتل تصریح کرد: قصاوت در ارتکاب این قتل نیز از شکل قتل‌های صورت گرفته توسط افراد مبتلا به سوء ‌مصرف شیشه است.

باز شدن پای مواد مخدر صنعتی به باشگاه‌های بدنسازی

مسئول واحد سلامت روان و سوء ‌مصرف مواد مخدر مرکز بهداشت شهرستان کرمان به خبرنگار فارس گفت: محرک‌ها اثر ضد خواب دارند و موجب افزایش انرژی، قوای جنسی و بی‌شرمی می‌شوند.

امین گوشه در مورد اینکه بعضی از افراد مبتلا به سوء مصرف مواد صنعتی برای لاغر شدن و بیدار ماندن در شب امتحان به این مواد گرایش پیدا کرده‌اند، افزود: یکی از علت‌های استفاده از ماده صنعتی شیشه به ویژه توسط زنان و دختران مصرف به عنوان یک ماده لاغرکننده است، زیرا این ماده موجب کاهش اشتها و لاغری می‌شود.

وی اذعان داشت: در بعضی از باشگاه‌های بدنسازی برای وابسته کردن پسرها به این مراکز و دریافت پول بیشتر از آنها هورمون‌های آغشته به مواد مخدر صنعتی را به جوانان تزریق می‌کنند.

گوشه با بیان اینکه سن ابتلا به سوء مصرف مواد صنعتی کاهش یافته و به سن 15 تا 25 سال رسیده است، ابراز داشت: این کاهش سن به این علت است که فرهنگ ما عوض شده و بعضی از دخترها و پسرها دلشان می‌خواهد به مهمانی‌هایی بروند که دور از چشم والدین در آن جا خوش‌گذرانی کنند و برای حضور در این مجالس هم باید انرژی زیادی داشته باشند، بنابراین محرک‌ها بهترین گزینه برای آنها هستند.

بیمارستان روانپزشکی آخرین ایستگاه آدم‌های شیشه‌ای

وی اذعان داشت: گرایش زنان و دختران به مواد صنعتی بیشتر از مواد مخدر سنتی است و در حال حاضر گرایش افراد بیشتر به مواد مخدر صنعتی است، زیرا این مواد در مراحل اولیه بر ظاهر فرد تاثیری ندارد.

گوشه با اشاره به اینکه لذت حاصل از مصرف مواد مخدر در نخستین تجربه مصرف مواد مخدر صنعتی نسبت به مواد مخدر سنتی بسیار زیاد است، گفت: افرادی که به مواد مخدر صنعتی اعتیاد پیدا می‌کنند، دیگر نمی‌توانند از این مواد جدا شوند و جنون بعد از مصرف این مواد به شکلی است که بیمارستان‌های روانپزشکی از نظر پذیرش این بیماران روانی با مشکل کمبود جا مواجه هستند.

وی اذعان داشت: افرادی که به شیشه مبتلا شده‌اند و دچار سایکوز بعد از مصرف شیشه می‌شوند، هیچ درمان خاصی برای آنها جواب نمی‌دهد.

گوشه با تاکید بر اینکه مصرف موادمخدر صنعتی شرم و حیا افراد را از بین می‌برد و حس خجالت در آنها بسیار کم می‌شود، ابراز داشت: افراد پس از مصرف این مواد راحت‌تر می‌توانند روابط برقرار کنند و ترس آنها کمتر می‌شود و گستاخ‌تر می‌شوند و به سلامتی خود فکر نمی‌کنند و در نتیجه خطر ابتلای آنها به بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت افزایش می‌یابد.

ذائقه معتادان تغییر کرده است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در تقسیم‌بندی مواد مخدر چهار نوع مواد مخدر داریم که نوع اول آن مواد مخدر سستی‌زا است و شامل گیاه خشخاش و مشتقات آن مانند تریاک، هروئین و مرفین می‌شود.

علی قاضی‌زاده با اشاره به اینکه مواد مخدر توهم‌زا دومین نوع مواد مخدر به شمار می‌رود، بیان کرد: گیاه شاهدانه و مشتقات آن یعنی حشیش و روغن حشیش جزو مواد مخدر توهم‌زا هستند.

وی افزود: مواد مخدر محرک که به اشتباه به آن مواد توان‌افزا گفته می‌شود، سومین نوع مواد مخدر هستند و شامل محرک‌های طبیعی از جمله از گیاه کوکا - کراک و کوکائین به دست می‌آید و همچنین متافتامین و آمفتامین‌ها در این گروه قرار دارند.

قاضی‌زاده آرام‌بخش‌های موجود در داروخانه‌ها را چهارمین نوع مواد مخدر ذکر کرد و ابراز داشت: به تازگی با مواد مخدر جدیدی درگیر شده‌ایم که در در این گروه‌های چهارگانه نیستند و ترکیبی از مواد مخدر محرک و توهم‌زا هستند.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی مواد مخدر صنعتی این است که این مواد ترکیبی که شیمیایی هستند تغییر ذائقه‌ای را در بین افراد جامعه در گرایش به مواد مخدر به وجود آورده‌اند، زیرا این مواد محرک‌زا و توهم‌زا هستند و موجب افزایش انرژی می‌شوند.

این فرمانده انتظامی اذعان داشت: این ماده محرک‌زای بسیار قوی شبیه به کریستال و بی‌بو و تلخ‌مزه و به آسانی در آب و الکل قابل حل است.

توهم افراد شیشه‌ای را رها نمی‌کند

قاضی‌زاده اذعان داشت: موادمخدر صنعتی توهم‌زا و محرک هستند و موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و توسط مافیای مواد مخدر این گونه تبلیغ می‌شود که این مواد اعتیادآوری ندارند.

وی از گرایش شدید نسل جوان به مواد مخدر صنعتی خبر داد و گفت: سن اعتیاد به مواد مخدر به علت گرایش به مواد مخدر صنعتی در ایران کاهش یافته است.

این فرمانده انتظامی بروز تصادفات شدید را از جمله آسیب‌های مصرف مواد مخدر صنعتی ذکر کرد و افزود: افرادی که شیشه و مواد روان‌گردان مصرف می‌کنند به علت توهم‌زایی این مواد همیشه احساس می‌کنند که کسی آنها را تعقیب می‌کند.

قاضی‌زاده بدبینی به اعضای خانواده و به ویژه همسر را از دیگر توهمات افراد مبتلا به ماده مخدر شیشه بیان کرد و اظهار داشت: این افراد این توهم را دارند که اعضای خانواده دارای ارتباط نامشروع هستند و این امر منجر به بروز حوادث خطرناکی مانند قتل می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران از گذشته مصرف‌کننده تریاک و مواد مخدر سنتی بوده است، تصریح کرد: در حالی افراد بالای 30 سال در گذشته به مواد مخدر سنتی گرایش داشتند، اما امروز جوانان و گروه‌های سنی پایین به مواد مخدر صنعتی گرایش پیدا کرده‌اند.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه قاچاق ماده مخدر شیشه رو به افزایش است، ابراز داشت: مافیای مواد مخدر دنبال بازارهای جدید برای فروش مواد مخدر هستند و تبلیغات خود برای نگه داشتن این بازارها را ادامه می‌دهند.

وی در مورد میزان کشفیات مواد مخدر سنتی و صنعتی بیان کرد: کشف مواد مخدر سنتی همیشه بیشتر از مواد مخدر صنعتی بوده و این روند ادامه دارد، اما نسل جوان به مواد مخدر صنعتی تمایل دارند.

آدم‌های شیشه‌ای بی‌حیا می‌شوند

قاضی‌زاده در تحلیل عوامل گرایش به موادمخدر صنعتی اذعان داشت: طریقه مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار راحت‌تر از مواد مخدر سنتی است.

وی عنوان کرد: در حالی که مصرف مواد مخدر سنتی مانند تریاک نیاز به ابزارآلات ویژه‌ای دارد و دارای بو است و حمل این مواد هم سخت است، اما مواد مخدر صنعتی را به راحتی می‌توان حمل کرد و آن را به صورت خوراکی و یا با استفاده از یک پایپ شیشه‌ای کوچک در حمام یا توالت و بدون هیچ بویی مصرف کرد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر سنتی موجب آثار جسمی شدید مانند سیاهی چهره، زردی دندان‌ها، لب‌های تیره و لاغری است، اما مواد مخدر صنعتی این آثار را ندارد و به همین علت بسیاری از خانواده‌ها متوجه سوء مصرف مواد توسط فرزندانشان نمی‌شوند.

وی افزود: در مصرف مواد سنتی افراد ابتدا دچار سرخوشی و سپس سستی می‌شوند، اما مواد مخدر صنعتی فعالیت مغز را افزایش می‌دهند و با ترشح دوپامین در مغز فرد حالت پرانرژی پیدا می‌کند.

قاضی‌زاده اذعان داشت: مصرف ماده مخدر شیشه موجب آزاد شدن سریع ماده شیمیایی دوپامین و سروتین در بدن می‌شود که این امر افزایش انرژی، پرگفتاری، هذیان‌گویی و فعالیت زیاد بدن در کوتاه مدت را به دنبال دارد.

وی افزایش توجه، کاهش خستگی، عصبانیت، پرخاشگری، توهم، تعریق، خارش، خواب و گشادشدن مردمک چشم را از جمله آثار مصرف مواد مخدر صنعتی در کوتاه مدت برشمرد و افزود: در مواردی این آثار به کما و در نهایت مرگ فرد منجر می‌شود.

قاضی‌زاده عرق کردن زیاد را از دیگر عوارض مصرف شیشه ذکر کرد و بیان داشت: تنفس این افراد بوی مواد شیمیایی می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان گفت: افزایش فعالیت‌های جنسی از دیگر عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی مانند شیشه است و با توجه به اینکه فرد شرم و حیا خود را پس از مصرف مواد از دست می‌دهد این امر موجب بروز بیماری‌های بسیار خطرناکی مانند ایدز می‌شود.

قاضی‌زاده اضطراب، اختلال خواب، هذیان‌گویی، اختلالات روانی، رفتار خشونت‌آمیز، ایجاد زخم در لب و دهان، کاهش وزن، افزایش دمای بدن و ضربان قلب، آسیب سیستم بدنی و مقاومت به دارو، بدریختی بدن و زشتی چهره را از اثرات مصرف بلندمدت مصرف موادمخدر صنعتی ذکر کرد.

وی همچنین احساس وجود خزنده در زیر پوست را از بدترین اثرات مصرف مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه بیان کرد.

گرایش به شیشه برای لاغر شدن

قاضی‌زاده با اشاره به گرایش زنان به مواد مخدر صنعتی ابراز داشت: تبلیغ ماده مخدر شیشه در آرایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان ماده لاغرکننده و ضدخواب از مهم‌ترین علل گرایش زنان به شیشه است.

وی با بیان اینکه ماده مخدر شیشه با نام‌های دیگری مانند کریستال، آیس، یخ، اسفنج، اشک خدا و داروی لاغری و حتی نیروزا تبلیغ می‌شود، افزود: این ماده برای افراد شناخته شده نبود.

قاضی‌زاده در مورد قیمت مواد مخدر صنعتی عنوان کرد: قیمت این مواد نسبت به مواد مخدر سنتی گران‌تر است، اما با توجه به مقدار مصرف مواد صنعتی که نسبت به مواد سنتی کمتر است قیمت آن برای مصرف ‌کننده ارزان‌تر تمام می‌شود.

وی به رابطه بین اعتیاد و جرائم پرداخت و افزود: 98 درصد سرقت‌های خرد توسط افراد معتاد صورت می‌گیرد.

قاضی‌زاده جرائم سنگینی مانند نزاع منجر به قتل، فرزندکشی، خودکشی، همسرکشی و دیگرکشی را از جمله جرائم مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی ذکر کرد و گفت: مصرف بلندمدت این مواد حالت روانی شدید در افراد ایجاد می‌کند و این حالت در خماری و نشئگی ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه درمان دارویی برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی وجود ندارد، اذعان داشت: این معتادان باید با درمان‌های روانشناختی، روان‌درمانی و توسط روانپزشکان درمان شوند و تحت مداوای گروه‌های مشاوره روانی قرار گیرند.

ماده مخدر در لباس آدامس و پاستیل

قاضی‌زاده بیان کرد: خانواده‌ها باید آگاهی خود در زمینه مواد مخدر را افزایش دهند و مواد مخدر جدید را بشناسند و آسیب‌های این مواد را بدانند.

وی اذعان داشت: مشکلی که اکنون وجود دارد این است که یک سال از اعتیاد فرزندان می‌گذرد و بعد خانواده‌ها متوجه اعتیاد آنها می‌شوند، زیرا والدین به این باور نرسیده‌اند که فرزند آنها هم می‌‌تواند با یک تعارف ساده مواد مخدر به مصرف ‌کننده مواد مخدر تبدیل شده باشد.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه با وجود مواد مخدر جدید، پیشگیری از مصرف مواد مخدر را نمی‌توان به خوبی انجام داد، گفت: مصرف‌کنندگان موادی چون پان‌پراک که موادمخدر روان‌گردان به آن افزوده شده را در قالب بسته‌بندی‌های شیک و زیبا با استفاده از عکس هنرپیشه‌ها به صورت آدامس و پاستیل خریداری می‌کنند موجب سرخوشی می‌شود که این از عوامل پایین آمدن سن اعتیاد است.

موادمخدر صنعتی به شدت اعتیادآور است

وی با بیان اینکه با ورود مواد مخدر صنعتی به بازار سن مصرف مواد مخدر کاهش یافته و به زیر 20 سال رسیده است، تصریح کرد:

دشمن با عرضه مواد مخدر در قالب آدامس و پاستیل‌هایی که از پاکستان وارد می‌شود، ابتلا به اعتیاد را از بچه‌های ما آغاز کرده است و موجب اعتیادزایی در جامعه شده است.

قاضی‌زاده به این واقعیت تاسف‌بار اشاره کرد که این نوع مواد هنوز در قالب مواد مخدر تقسیم‌بندی نشده است و مبارزه‌ای برای آن توسط پلیس وجود ندارد و در این زمینه باید فرهنگسازی شود.

وی گفت: والدین باید الگوی مناسبی برای فرزندان باشند، زیرا وقتی که آنها دچار آسیب باشند این آسیب به بچه‌ها هم سرایت می‌کند.

قاضی‌زاده بیان داشت: ممکن است بعضی از افراد هیچ گونه سابقه اعتیاد به مواد مخدر سنتی نداشته باشند و از همان ابتدا با مواد مخدر صنعتی آغاز کنند.

وی ابراز داشت: این سخن که گفته می‌شود موادمخدر صنعتی اعتیادآور نیست یک دروغ بزرگ است، زیرا این مواد شدیدا اعتیادآور هستند و موجب بیماری‌های روانی و جسمی می‌شوند.

قاضی‌زاده افزود: یکی از مشکلات در بحث مبارزه با مواد مخدر صنعتی این است که مسیر حمل این مواد مشخص نیست و به راحتی می‌توان موادی مانند شیشه را در یک آشپزخانه تولید کرد و پیش‌سازه مواد مخدر صنعتی از تمام مرزها از جمله افغانستان، پاکستان و عراق وارد ایران می‌شود.

وی گفت: شیشه ماده آزمایشگاهی است که بر خلاف مواد مخدر سنتی در طبیعت وجود ندارد و از یکسری مواد سمی و شیمیایی بسیار خطرناک به دست می‌آید و زمانی که این مواد ترکیب می‌شوند و یک ماده شیمیایی بسیار قوی تولید می‌شود که اثرات این ماده طی سال‌ها در مکانی تولید شیشه باقی می ماند.

آغاز اعتیاد با سیگار

وی همچنین به ارائه آمار مرتبط با معتادان در زمینه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: 44.6 درصد معتادان کمتر از 29 سال دارند، 90 درصد آنها دیپلم و یا زیردیپلم هستند و 85 درصد از سیگار آغاز کرده‌اند.

قاضی‌زاده در مورد مهم‌ترین دلایل ابتلا به اعتیاد بیان داشت: 22.8 درصد برای کنجکاوی، 18.4 درصد با هدف کسب لذت، 14 درصد به علت مشکلات روانی، 13.2 درصد برای تفریح و 22 درصد در حال سرخوشی به اعتیاد رو آورده‌اند.

این فرمانده انتظامی با اشاره به اینکه 34.6 درصد از معتادان برای نخستین بار در خانه دوستانشان موادمخدر را مصرف کرده‌اند، عنوان کرد: میزان ترشح دوپامین در مغز در حال عادی 35 درصد است که با مصرف هروئین به یک هزار درصد و با مصرف شیشه به یک هزار و 400 درصد می‌رسد.

گران شدن تریاک در گرایش به شیشه نقشی ندارد

قاضی‌زاده افزود: زمانی که فرد مواد مخدر صنعتی مصرف می‌کند انرژی بسیار زیادی به دست می‌آورد و زمانی که نشئگی آن تمام شد باید برای مدت یک هفته استراحت کند و یا بلافاصله مواد مصرف کند تا انرژی طبیعی خود را به دست آورد که مصرف‌ کننده راه دوم را انتخاب می‌کند و این امر موجب اعتیاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کراک موجود در ایران کراک واقعی نیست، ابراز داشت: این کراک در واقع هروئین فشرده است.

قاضی‌زاده در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا گران شدن مواد مخدر سنتی در گرایش افراد به مواد مخدر صنعتی تاثیر دارد، بیان داشت: مواد مخدر صنعتی فاقد مرفین است و موجب گرایش افراد معتاد به مواد مخدر سنتی به این مواد نمی‌شود و با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی در مورد مواد مخدر باید پیشگیری را انجام دهیم.

مهار مصرف شیشه در ایران

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اعلام هشدار نسبت به خطر جدی قرص‌های روان‌گردان برای نسل جوان ابراز داشت: در سال جاری بیش از 20 هزار قرص روان‌گردان در استان کرمان کشف شده است که این رقم رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

سردار علی کاظمی خاطرنشان کرد: مصرف شیشه در کشور تقریبا مهار شده است و در سطح کنترل شده‌ای قرار گرفته است و افزایش بی‌رویه با اطلاع‌رسانی خوب صورت گرفته از سوی رسانه‌ها، موسسات دانشگاهی و دانشگاه‌های علوم پزشکی متوقف شده است.

هنوز هم امیدی هست ...

امیرعلی یکی از اعضای انجمن معتادان گمنام استان کرمان است، وی با بیان اینکه طی دو سه سال اخیر بیشتر افراد شرکت‌کننده در جلسه‌های این انجمن افرادی هستند که به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند، افزود: این افراد برای ترک موادمخدر صنعتی تلاش می‌کنند و توانسته‌اند، پاک شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بسیاری معتقدند که بهبود افراد مبتلا به موادمخدر صنعتی امکانپذیر نیست، تصریح کرد: هر نوع اعتیادی را می‌توان کنار گذاشت، اما روش‌های متفاوتی وجود دارد به طوری که ممکن است فرد مبتلا به مواد مخدر صنعتی در هنگام ترک زیر نظر روانپزشک باشد و دارو مصرف کند.

والدین حواسشان را جمع کنند

با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر صنعتی به بازار و انهدام باندهای قاچاق، همچنین صدور احکام قاطع از سوی مقامات قضایی و تلاش رسانه‌های جمعی برای آگاهی‌بخشی به جامعه به نظر می‌رسد در این میان تنها خانواده‌ها هستند که باید با وسواس بیشتری رفت‌و‌آمدهای فرزندان خود را زیرنظر داشته باشند و با توجه بیشتر به آنها از به‌بیراهه رفتن نسل جوان خودداری کنند./ فارس



:: برچسب‌ها: "سلاخی , اعتیاد به شیشه , مواد تاثیرات روانی ان , اعتیاد , مواد مخدر , شیشه , ستم و زور , سلاخی کردن قربانی , معتاد شیشه" ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایمان

دختر 3ساله قربانی مادر بیرحم

مادری که حتی بوی حیوانیت هم نبرده چون حیوانات هم با فرزندان خود این گونه نمی کنند.

 

 

به گزارش فارس ، ساعت 3 بعد از ظهر پنج‌شنبه 11 تیر امسال مأموران كلانتری 158 كیانشهر از طریق مركز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ از وقوع یك فقره مرگ مشكوك یك كودك با خبر شدند.

 

مأموران با حضور در محل حادثه در یك ساختمان 3 طبقه دریافتند یك كودك 3 ساله به نام مائده به علت نامعلومی در خانه محل سكونتش فوت كرده است.

 

شهریاری بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: تحقیقات آغاز شد تا مشخص شد مادر این كودك فرزند خود را به قتل رسانده است.

 

وی اضافه كرد: این زن مدعی شد مشغول انجام كارهای خانه بودم كه كودكم چندین بار شیطنت كرد و من نیز وی را كتك زدم اما مائده شروع به گریه كرد و من كه از دست او ناراحت شده بودم جلوی دهان او را گرفتم.

 

این زن جوان مدعی شد بعد از 5 دقیقه متوجه شدم مائده دیگر تكان نمی‌خورد و بی‌حال شده و در این لحظه بود كه متوجه شدم وی مرده است و دیگر نفس نمی‌كشد.

 

بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران بزرگ گفت: شوهر این زن مدعی شد از محل كار خود به خانه بازگشتم و متوجه مرگ مائده شدم و همسرم ماجرا را برایم تعریف كرد.این زن به پزشكی قانونی فرستاده شد تا مشخص شود وی در لحظه ارتكاب قتل فرزندش جنون داشته یا خیر.

تحقیقات در خصوص زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.




:: برچسب‌ها: "مادر بی رحم , کتک زدن دختر 3ساله , کشتن دختر 3ساله , مادری که حتی بوی حیوانیت هم نبرده" ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایمان

 

ضرب و شتم کودک باوری غلط از تنبیه کودکان – اخبار اجتماعی

به اشتراک بگذارید
 

کودکانی در خیابان ها و خانه ها مورد ضرب و شتم والدین قرار می گیرند که به اعتقاد والدینشان تنبیه می شوند حتی خود این افراد نیز با رویارویی با چنین مواردی احساس ترحم کرده و برای کودکان تاسف می خورند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تنبیه کودک باید گفت که هر چیز در دنیا به صورت متعادلش مفید بوده و کارایی های لازم به خود را دارا می باشد پس تنبیه نیز اگر در چارچوبی متعادل قرار گیرد مفید بوده و موجب اعلام رفتار در کودکان می شود.



باقری روانشناس اعلام کرد: تنبیه باید جهت اصلاحی داشته باشد و یا به عبارتی یک سری اهدافی را برای کودک بوجود آورد به گونه ای که با اشتباه کودک و نزدیک شدن آن به رفتارهای نامطلوب تنبیه ای در خصوص آگاهی کودک مغایر با سن و میزان ظرفیت آن باید در نظر گرفت که کودک متوجه خطرات و یا زشتی رفتار خود شود و بکوشد تا ناهنجاری خود را اصلاح کند.



باقری در رابطه با تعبیر درست تنبیه که به اشتباه از جامعه رونمایی می شود اذعان داشت: تنبیه به عملی گفته می شود که لازمه ی آن آگاه و هوشیار کردن شخص است به شکلی که با ارائه ی یک محرک آزاردهنده به دنبال یک رفتار نامطلوب بر کاهش دادن احتمال آن رفتار در فرد می انجامد.



وی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم تنبیه به معنای زدن ترجمه شده است که این امر سبب شده تا باورهای غلط و رایج را در دیدگاه مردم به همراه داشته باشد.



زیرا تنبیه زدنی تنها تنبیه بدنی نمی باشد بلکه محروم کردن، اخم کردن، نگاه خشم آلوده و قهر را نیز می توان جزء تنبیه های زدنی برشمرد.



باقری در رابطه با تعدادی راه کارهای مفید تنبیه کودکان افزود: بر طبق اصل و اساس تنبیه نباید موجب خرد شدن شخصیت کودک شود و طبق همین اصل توصیه می شود که تنبیه کودکان در جمع اقوام و یا دیدگاه مردم صورت نگیرد زیرا پیدایش عواملی چون ترس و اضطراب احساس بردگی و حقارت در کودک بالا می رود.



گفتنی است، با تنبیه نباید روحیه ی حساس کودکان را خدشه دار کنیم و تنها جهت اصلاح رفتارهای نامطلوب آن باید عمل شود به گونه ای که حتی چند لحظه خشم و یا چند لحظه سکوت شاید برای تنبیه کودکان کافی باشد که طبق تحقیقات به عمل آمده کسانی که در تنبیه کودکان خود زیاده روی می کنند فرزندانی بزه کاری را به جامعه عرضه خواهند کرد./ز

 



:: برچسب‌ها: "تنبیه کودکان , کتک , کودکان , ادب , تنبیه بدنی , ضرب و شتم" ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایمان

ضرب و شتم زنان همچنان معضلی در جامعه ترکیه

آنکارا - ضرب و شتم زنان در ترکیه و خشونت های خانوادگی همچنان به عنوان یکی از معضلات جامعه این کشور بشمار می رود.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا ، در این راستا هم اکنون بطور رسمی نزدیک به 9 هزار زن در ترکیه برای جلوگیری از خشونت های خانوادگی تحت حمایت پلیس این کشور قرار گرفته اند .

کارشناسان مباحث اجتماعی ترکیه معتقدند که این رقم بسیار کمتر از رقم واقعی خشونت علیه زنان در ترکیه است و بسیاری از بانوان که در این کشور مورد ضرب و شتم افراد خانواده خود قرار می گیرند برای حفظ آبروی خود به پلیس و مراجع قضایی مراجعه نمی کنند.

موضوع خشونت های خانوادگی و ترس از جنایت های ناموسی حجم بسیاری از پرونده های موجود در مجامع قضایی ترکیه را تشکیل می دهد .

براساس آمار وزارت زنان و خانواده ترکیه در حال حاضر هشت هزار و 908 زن در ترکیه تحت حمایت مستقیم پلیس و با محافظت نیروهای پلیس بدلایل خشونتهای خانوادگی و ترس از جنایات ناموسی زندگی خود را ادامه می دهند.

شهر ˈآداناˈ در جنوب ترکیه با دو هزار و 315 مورد حفاظت پلیس از زنان در صدر شهرهای ترکیه ، شهر ˈازمیر ˈ با یک هزار و 372 مورد در ردیف دوم و شهرˈ قیصریهˈ با یک هزار و 350 مورد پرونده در رده بندی شهرهای ترکیه در ردیف سوم جای دارد.

به رغم تصویب قوانین پیشرفته برای حمایت از زنان در ترکیه طبق آمارهای ارایه شده 42 درصد زنان این کشور حداقل یکبار مورد خشونت و یا تجاور قرار گرفته اند.

قوانین ترکیه در رابطه با ˈحمایت از حقوق زنانˈ در سال 2004، یعنی زمانی که موضوع پذیرش عضویت این کشور در اتحادیه اروپا مطرح شد، برپایه درخواست این اتحادیه و از سوی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ترکیه، به تصویب رسید.

از جمله دستاوردهای این قوانین، لغو موادی بود که در سال های گذشته به سود مردان خشونت ورز وضع و اجرا می شد.

براساس این قوانین، به عنوان مثال، اگر مردی با زنی که به او تجاوز کرده بود، ازدواج می کرد، از مجازات معاف بود. این امر می توانست هم چنین، از موارد کاهش شدت مجازات مجرم محسوب شود.

به گزارش برخی رسانه ها ، به رغم تصویب قوانین مترقی طرح و تصویب قانون، ضامن اجرایی آن نمی باشد و این مساله در مورد پیاده کردن قوانین ˈحمایت از حقوق زنانˈ در ترکیه نیز صادق است.

طبق آمار منتشرشده در ترکیه در حالی که شمار زنان استاد و مدیر در دانشگاه ها و بانک های این کشور، بیش از تعداد آنان در برخی کشورهای عضو اتحادیه ی اروپاست و قوانین حاکم نیز ˈحمایت از حقوق زنانˈ را تضمین می کند، با این حال نتیجه ی برخی نظرسنجیها در بین بانوان ترکیه نشان می دهد که بیش از 42 درصد زنان پرسش شونده، دست کم یک بار قربانی خشونت های جسمی یا تجاوز شده اند.

به گزارش رسانه های ترکیه کارشناسان مسایل بانوان معتقدند، مساله اصلی در مورد وضعیت بانوان در ترکیه نبود یا کمبود قانون نیست بلکه طرز نگرش و دیدگاههایی است که جامعه و خصوصا مردان در مورد بانوان دارند.

مساله قتلهای ناموسی یکی از دشوارترین مسائل حقوقی ـ اجتماعی در جامعه ی ترکیه است.

در سال 2006 میلادی به درخواست حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ، کمیته ا ی از نمایندگان مجلس برای مبارزه با این معضل جدی اجتماعی تشکیل شد.

گزارش کمیته یاد شده تقدیم مجلس ملی ترکیه شد و در این گزارش ابعاد خطرناک مساله قتلهای ناموسی به وضوح آشکار شد.

خانم ˈ فاطمه شاهینˈ وزیر بانوان و امور خانواده ترکیه پس از تصدی مقام خود قانونی را به تصویب رساند که بر طبق آن قانون بر شدت و مدت مجازات مردان و همسران خشونت ورز افزوده می شد .

شاهین در سال گذشته همچنین از طرح جلوگیری از خشونت خانوادگی در ترکیه و پروژه مرتبط با این طرح به نام ˈمرکز پیشگیری از خشونت و نیز تعقیب از طریق دگمه الکترونیکیˈ که بطور آزمایشی در شهرهای آدانا و بورسا به مورد اجرا گذاشته شده است سخن به میان آورد.

به گفته وی این سیستم مبتنی بر رد یابی مردانی است که علیه همسرانشان دست به خشونت می زنند و این سیستم بیشتر نقشی بازدارنده در جامعه ترکیه خواهد داشت.

به گفته کارشناسان و دست اندرکاران امور بانوان ترکیه مساله اجرای صحیح قوانین اهمیت فراوانی دارد و برای اجرای صحیح قوانین جاری علاوه بر نیروهای پلیس، قضات و دادستانها نیز می باید تحت آموزش قرارگیرند.

بر اساس آمار رسمی، بیش از 120 زن در نیمه ی نخست سال 2011، از سوی همسران خود به قتل رسیده اند. در اغلب این موارد این مردان خشونت ورز ˈهمدستانیˈ هم داشته اند.

مأموران پلیس که به شکایت های زنان ترتیب اثر نداده اند؛ دادستان هایی که زنان شاکی را به ˈخانه هایشانˈ فرستاده اند و قاضیانی که با قاتلان، تفاهم نشان داده اند ازجمله همدستان این مردان بشمار می روند.
 



:: برچسب‌ها: "زنان , ضرب وشتم , ترکیه , حامی مظلوم , کتک زدن زنان , کتک , زنان" ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد